Novosti
14.02.2021.

Razvijajmo svest potrošača

Kako otvoriti vrata sistema i kako pregovarati?

Da li i koliko obraćate pažnju na inovativne proizvode u rafovima? Kolika je snaga malih srpskih proizvođača? Da li imaju potencijal za izvoz? I da li je tačno da je uvek Long way to the top, if you wanna RnR?

Razgovaramo sa Vladom, direktorom kompanije Fornatura d.o.o. i vlasnikom prepoznatih proizvoda Innulina, Kokos šećer i Djumbir2go.

  • Šta je uticalo na tvoju odluku da rad u velikoj kompaniji i siguran posao (Vlada je bio jedan od vodećih ljudi u Henkelu) zameniš za avanturu sa privatnim biznisom?

Rad u kompaniji je neverovatno i korisno iskustvo, a posebno u Henkelu i timu kome sam pripadao. Trenutak da se odvojim je suštinski uvek bio u meni i stalno sa odlagalo kada ću uraditi nešto drugačije. Želja za svojom firmom i privatnim poslom je uvek postojala ali usled raznih izgovora i nedovoljno vere odlagao sam taj korak.

Nije bitno da li radimo u svojoj firmi ili kompaniji, već trenutak u životu kada shvatimo da ne živimo večno i da je život dar koji trebamo upraviti na umnoženje svojih talenata.

Onda prestaje da vlada strah i sumnja i odluke se donose mnogo lakše i radosnije. Tada shvatimo da smo ispunjeniji i spremniji da sebe izgrađujemo ka boljem i da drugima budemo od koristi.

  • Šta je najveći izazov poslovanja u Srbiji? Plasman, naplata, rad sa ljudima ili...?

Pre svega rad sa ljudima jer se tu izgrađujemo kao ličnosti. Naplata i sam posao su tehnike koje se mogu naučiti i primeniti, ali napraviti od prosečnog radnika dobrog i verovati ljudima, su suštinske vrednosti koje nas izgrađuju kao zajednicu.

  • Šta ti predstavlja najveće zadovoljstvo u poslu?

Kada dobijemo komentare korisnika da su zadovoljni našim proizvodima i da su im koristili i rešili određene probleme. Naravno, kada vidimo da smo prisutni na tržištu i da nas prepoznaju po kvalitetu. Uspešan mesec u plasmanu i prodaji je samo potvrda svega navedenog i da smo na dobrom putu.

  • Inulin iz cikorije je za kratko vreme dobio srpsko tržište? Da li si razmišljao o proizvodnji i preradi istog u Srbiji? Da li za to postoje odgovarajući uslovi?

Za takav korak ne postoje uslovi da se radi u Srbiji, ali postoje mogućnosti da radimo na širenju svesti koliko na prirodan način možemo primenom inulina da rešimo kvalitet naše mikrobiote.

  • Proizvode si registrovao kao dodatke ishrani (suplemente). Da li možeš u jednoj rečenici da objasniš razliku izmedju tako registrovanih proizvoda i onih koji su uveženi i registrovani kao poljoprivredni?

Suplementacija je zahtevnija za rad i podleže strožijoj kontroli.

  • Zanimljivo je da si se dobro pozicionirao u sistemima, što obično predstavlja problem domaćim proizvođačima. U čemu je tajna? Možeš li nam pojasniti pojam rabatne politike i koliko novca je potrebno ostaviti za reklamiranje?

Dugo sam radio sa sistemima u prethodnoj kompaniji i za mene nisu bili nepoznanica. Tajna je da im pošaljete mail, pokucate na vrata i ponudite saradnju. Uglavnom ćete se iznenaditi pozitivinim odgovorom. Svi sistemi imaju svoj način rada i treba ga ispoštovati jer u suprotnom im postajete teret i pitanje je vremena kada će vas ukloniti sa police. Rabatna politika zavisi od sistema do sistema i nije zahvalno pričati kao jasno pravilo. Treba videti za svaki sistem kako radi, koje su im marže, marketinška ulaganja i koja je vaša ciljana cena na polici. Marketing budžet se pregovara i kao u svim pregovorima zavisi od pregovaračke pozicije. Idealno je da se dogovori u procentima.

  • Novi proizvod je Djumbir2go. Kakve su reakcije tržišta?

Đumbir 2GO je jedinstven, jer najbolje iz đumbira izdvojeno u kesici i 100% je rastvorljiv u vodi. Korisnici se vraćaju sa zadovoljnim komentarima i pokazatelj nam je da imamo dobar artikal. Uvozi se iz Indonezije gde je to tradicionalna biljka i jedinstvena je formulacija. Mogu reći da je američki lanac kafeterija StarBucks uzeo Đumbir 2GO za primenu u svojim kafeterijama na globalnom nivou, što je potvrda kvaliteta.

  • Šta je sledeće?

Idemo sa razvojem proizvoda i tržišta ali pre svega nama je najbitnije da radimo na razvoju svesti potrošača koliko je bitno da vode računa o svom zdravlju i načinu ishrane. Veoma je bitno da rade i jačanju svoje psihe i ličnosti. Verujemo da svako može da donese dobru odluku za svoj život i promeni ga na bolje. Sve prepreke i probleme treba sagledavati kao životnu školu i kao zadatak iz matematike koji trebamo rešiti. Tu imamo dva puta: Jedan je da ga rešimo i postanemo bolji a drugi da odustanemo bez truda i ostanemo tamo gde smo bili.

Sačuvano u omiljne
Pomaže kod probave, infekcije i dobar je za cirkulaciju.
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
600,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Podržava rast bifidobakterija i laktobacila i time pomaže zdravlje probavnog sistema.
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
469,00 RSD

Slični članci

21.
Apr.
2024.
Novosti
Napravite ekološki iskorak sa ECOEGG sredstvom za uklanjanje fleka! Spakovano u plastici 100% recikliranoj iz okeana, sa veganskom formulom na biljnoj...
21.
Apr.
2024.
Novosti
Ovaj inovativni, britanski ECOEGG 4u1 proizvod nije samo deterdžent, već moćna kombinacija deterdženta, omekšivača, izbeljivača na bazi kiseonika i sr...