Novosti
14.02.2021.

Razvijajmo svest potrošača

Kako otvoriti vrata sistema i kako pregovarati?

Da li i koliko obraćate pažnju na inovativne proizvode u rafovima? Kolika je snaga malih srpskih proizvođača? Da li imaju potencijal za izvoz? I da li je tačno da je uvek Long way to the top, if you wanna RnR?

Razgovaramo sa Vladom, direktorom kompanije Fornatura d.o.o. i vlasnikom prepoznatih proizvoda Innulina, Kokos šećer i Djumbir2go.

  • Šta je uticalo na tvoju odluku da rad u velikoj kompaniji i siguran posao (Vlada je bio jedan od vodećih ljudi u Henkelu) zameniš za avanturu sa privatnim biznisom?

Rad u kompaniji je neverovatno i korisno iskustvo, a posebno u Henkelu i timu kome sam pripadao. Trenutak da se odvojim je suštinski uvek bio u meni i stalno sa odlagalo kada ću uraditi nešto drugačije. Želja za svojom firmom i privatnim poslom je uvek postojala ali usled raznih izgovora i nedovoljno vere odlagao sam taj korak.

Nije bitno da li radimo u svojoj firmi ili kompaniji, već trenutak u životu kada shvatimo da ne živimo večno i da je život dar koji trebamo upraviti na umnoženje svojih talenata.

Onda prestaje da vlada strah i sumnja i odluke se donose mnogo lakše i radosnije. Tada shvatimo da smo ispunjeniji i spremniji da sebe izgrađujemo ka boljem i da drugima budemo od koristi.

  • Šta je najveći izazov poslovanja u Srbiji? Plasman, naplata, rad sa ljudima ili...?

Pre svega rad sa ljudima jer se tu izgrađujemo kao ličnosti. Naplata i sam posao su tehnike koje se mogu naučiti i primeniti, ali napraviti od prosečnog radnika dobrog i verovati ljudima, su suštinske vrednosti koje nas izgrađuju kao zajednicu.

  • Šta ti predstavlja najveće zadovoljstvo u poslu?

Kada dobijemo komentare korisnika da su zadovoljni našim proizvodima i da su im koristili i rešili određene probleme. Naravno, kada vidimo da smo prisutni na tržištu i da nas prepoznaju po kvalitetu. Uspešan mesec u plasmanu i prodaji je samo potvrda svega navedenog i da smo na dobrom putu.

  • Inulin iz cikorije je za kratko vreme dobio srpsko tržište? Da li si razmišljao o proizvodnji i preradi istog u Srbiji? Da li za to postoje odgovarajući uslovi?

Za takav korak ne postoje uslovi da se radi u Srbiji, ali postoje mogućnosti da radimo na širenju svesti koliko na prirodan način možemo primenom inulina da rešimo kvalitet naše mikrobiote.

  • Proizvode si registrovao kao dodatke ishrani (suplemente). Da li možeš u jednoj rečenici da objasniš razliku izmedju tako registrovanih proizvoda i onih koji su uveženi i registrovani kao poljoprivredni?

Suplementacija je zahtevnija za rad i podleže strožijoj kontroli.

  • Zanimljivo je da si se dobro pozicionirao u sistemima, što obično predstavlja problem domaćim proizvođačima. U čemu je tajna? Možeš li nam pojasniti pojam rabatne politike i koliko novca je potrebno ostaviti za reklamiranje?

Dugo sam radio sa sistemima u prethodnoj kompaniji i za mene nisu bili nepoznanica. Tajna je da im pošaljete mail, pokucate na vrata i ponudite saradnju. Uglavnom ćete se iznenaditi pozitivinim odgovorom. Svi sistemi imaju svoj način rada i treba ga ispoštovati jer u suprotnom im postajete teret i pitanje je vremena kada će vas ukloniti sa police. Rabatna politika zavisi od sistema do sistema i nije zahvalno pričati kao jasno pravilo. Treba videti za svaki sistem kako radi, koje su im marže, marketinška ulaganja i koja je vaša ciljana cena na polici. Marketing budžet se pregovara i kao u svim pregovorima zavisi od pregovaračke pozicije. Idealno je da se dogovori u procentima.

  • Novi proizvod je Djumbir2go. Kakve su reakcije tržišta?

Đumbir 2GO je jedinstven, jer najbolje iz đumbira izdvojeno u kesici i 100% je rastvorljiv u vodi. Korisnici se vraćaju sa zadovoljnim komentarima i pokazatelj nam je da imamo dobar artikal. Uvozi se iz Indonezije gde je to tradicionalna biljka i jedinstvena je formulacija. Mogu reći da je američki lanac kafeterija StarBucks uzeo Đumbir 2GO za primenu u svojim kafeterijama na globalnom nivou, što je potvrda kvaliteta.

  • Šta je sledeće?

Idemo sa razvojem proizvoda i tržišta ali pre svega nama je najbitnije da radimo na razvoju svesti potrošača koliko je bitno da vode računa o svom zdravlju i načinu ishrane. Veoma je bitno da rade i jačanju svoje psihe i ličnosti. Verujemo da svako može da donese dobru odluku za svoj život i promeni ga na bolje. Sve prepreke i probleme treba sagledavati kao životnu školu i kao zadatak iz matematike koji trebamo rešiti. Tu imamo dva puta: Jedan je da ga rešimo i postanemo bolji a drugi da odustanemo bez truda i ostanemo tamo gde smo bili.

Sačuvano u omiljne
Pomaže kod probave, infekcije i dobar je za cirkulaciju.
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
600,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Podržava rast bifidobakterija i laktobacila i time pomaže zdravlje probavnog sistema.
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
499,00 RSD

Slični članci

30.
Mar.
2025.
Novosti
Ultra čisto, visoko koncentrovano, sveže riblje ulje sitnih inćuna iz južnog Pacifika.
30.
Mar.
2025.
Novosti
Koriste se dve vrste organskih oblika magnezijuma (glukonat i taurinat) koji su fokusirani na postizanje najbolje moguće apsorpcije.
23.
Mar.
2025.
Novosti
Kombuha je fermentisani napitak dobijen procesom simbiotske fermentacije crnog ili zelenog čaja uz pomoć SCOBY kulture (Simbiotic Culture of Bacteria and Yea...