Novosti
28.01.2023.

Vege meso što se mesi često

Proteinski pšenični gluten

Glutensko brašno se najviše koristi za pravljenje sejtana tzv. pšeničnog mesa.

Sadrži čak 80% proteina.  Znatno smanjuje vreme pravljena u odnosu na tok pravljenja sa običnim brašnom. Iako neki ljudi, sa pravom, izbegavaju gluten on je izvrstan izvor proteina koje doprinose:

  • povećanju i održavanju mišićne mase 
  • održavanju normalnih kostiju

Seitan ili pšenični gluten takođe sadrži nizak udeo ugljenih hidrata i masti što ga čini pogodnom namirnicom za osobe na dijeti te vegane i vegetarijance.

 

Seitan se proizvodi mešanjem pšeničnog brašna sa vodom kako bi se razvile lepljive niti glutenskih proteina. Testo se zatim ispere da bi se isprao sav skrob. Ostaje lepljiva masa čistog proteina glutena koji se može začiniti, kuvati i koristiti u veganskim ili vegetarijanskim jelima kao zamena za meso.

Međutim, iako je seitan bogat proteinima, on ne sadrži dovoljno aminokiseline lizina da zadovolji potrebe vašeg tela I zbog toga se ne smatra potpunim proteinom.

Mnogi vegani i vegetarijanci lako rešavaju ovaj problem jedući hranu bogatu lizinom, kao što je pasulj, kako bi zadovoljili svoje potrebe

Može se spremati na sledeći način:

  • Marinirajte, ispecite i isecite na kriške kao meso
  • Koristi se kao zamena za mlevenu govedinu/svinjetinu
  • Narežite na trakice za fajitas ili pomfrit
  • Prelijte grilovanim sosom i poslužite kao glavno jelo
  • U  paprikašima
  • Kuvano u supi da upije dodatni ukus

 

Dobar je i za vegane sa alergijama na soju koja se smatra jednim od 8 najvećih alergena u hrani,

Seitan je možda hranljiv, ali je i dalje visoko prerađena hrana i ne postoji sam po sebi u prirodi.

Ljudi koji konzumiraju ishranu bogatu integralnom hranom, uključujući voće, povrće, integralne žitarice, orašaste plodove, semenke i mahunarke, verovatno će uključiti seitan u svoju ishranu bez mnogo brige.

Recept.

Umešajte glutensko brašno i vodu i formirajte kuglu i stavite u hladnu vodu oko 10 min. Ovo je potrebno testu za odmor i za završno formiranje.

Dok testo odmara, pripremite lonac sa vodom i zeleni. Nakon 10-ak minuta odmoreno testo stavite u gazu i zavežite. Nemojte jako stiskati jer testo kuvanjem malo naraste. Stavite testo u posudu sa vodom (bez zeleni) i stavite da provri. Nakon što proključa, izvadite i sada stavite u lonac sa ostalim namirnicama - zeleni i malo soja sosa. Polupoklopljeno kuvajte oko 1 sat.

Ostavite da se testo ohladi u vodi u kojoj se kuvalo. Stavite da se ocedi na cediljki. Tu vodu nemojte bacati već je procedite i njome prelijte sejtan ako nameravate da ga čuvate u frižideru. Na ovaj način može da stoji i 2 -3 dana.

Sačuvano u omiljne
Zdravija hrana 1111111111699
Koristi se za dobijanje sejtana - pšeničnog mesa. Sadrži 80 % proteina.
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
580,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Zdravija hrana 1111111111573
Prženi seitan je pšenično meso koje se može koristiti kao prilog, dodati jelu od povrća...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
280,00 RSD

Slični članci

19.
May.
2024.
Novosti
Čjjavanapraš je najbolja od svih rasajana, naročito za smirivanje kašlja i astme. On hrani i jača slabe, stare, ranjene i decu u razvoju.
12.
May.
2024.
Novosti
Organska ašvaganda (ashwagandha) u prahu je najefektivnije prirodno sredstvo za smanjenje anksioznosti i stresa koje u isto vreme daje energ...