Novosti
21.08.2022.

Mleveni lan i zašto?

I omega 3 i dobar za varenje

U mlevenom lanu možete naći sledeće hranljive materije:

• Omega 3 masne kiseline. Ove masne kiseline deo su onih zdravih masti neophodnih za funkcionisanje organizma.  One su veoma važne za nas, a naše telo ih ne stvara, već moramo da ih unesemo kroz ishranu. Omega 3 masne kiseline mogu se naći u raznim semenkama, orašastim plodovima, ribi i morskim plodovima.

• Lignini iz lana imaju svojstva antioksidanata i deluju kao fitoestrogeni – biljna varijanta estrogena. Poređenja radi, lanene semenke imaju 338 puta više lignina nego suncokretovo seme. Ova svojstva čine ga moćnim u borbi protiv brojnih bolesti i upala, a fitoestrogen vrši svoju ulogu u regulisanju nekih zdravstvenih stanja kod žena.

• Sluzasta struktura. Ono po čemu su lanene semenke posebne jesta njihova sluzasta struktura. Ona su bogata rastvorljivim vlaknima koja sa vodom formiraju supstancu sličnu sluzi, pa tako utiču na bolju probavu. Ova sluz na neki način održava ravnotežu u probavi – omogućava bolje pražnjenje creva i sprečava zatvor, dok u isto vreme sprečava prebrzo pražnjenje i omogućava crevima da pokupe što više hranjivih materija iz hrane.

Kada govorimo o zdravstevnim prednostima ove biljke, onda treba istaknuti da je mleveno laneno seme to iz kojeg možemo izvući najviše dobrobiti po naše zdravlje jer se mleveni lan lakše vari od semenki. Cele semenke lana imaju iste hranjive vrednosti kao i mlevene, samo su na ovaj način organizmu lakše svarljive i dostupne. Ukoliko jedete cele semenke, one će proći kroz vaš  crevni sistem nesvarene, jer naše telo nije spospbno da ih razgradi.

Ostavi komentar

Slični članci

18.
Sep.
2022.
Novosti
Urme imaju potencijal da pomognu u regulaciji šećera u krvi zbog svog niskog glikemijskog indeksa, vlakana i antioksidanata. Stoga, njihov unos može ...
18.
Sep.
2022.
Novosti
Čia semenke pomažu kod dijabetesa tako što njihov gel stvara fizičku barijeru između ugljenih hidrata i digestivnih enzima koji ih razbijaju i usporav...
string(0) ""