Brendovi
19.11.2023.

Precizno i bez glutena

Priča o schar brendu

Sve je počelo sa malom kompanijom koja se bavila zdravom hranom u Meranu u Južnom Tirolu koju su vodili roditelji Ulriha Ladurnera. Nakon završenog školovanja i sticanja praktičnog iskustva u Austriji i Nemačkoj, Ulrih Ladurner se pridružio kompaniji.

Njegov dobar poslovni smisao postao je očigledan vrlo rano – sa 23 godine mlađi menadžer je preuzeo upravljanje celom kompanijom i brzo udvostručio promet.

 

Posebno je bio zainteresovan za prehrambene proizvode. Počeo je da prodaje proizvode bez glutena koji su već postojali na tržištu, a proizvodi ih je doktor iz Inzbruka, dr Anton Šer. Ovaj lekar se specijalizovao za zdravu hranu za decu od 1922. godine i dodao je proizvode bez glutena u svoj asortiman

Godine 1979. Ladurner je preuzeo brend Dr. Schar. Kao hemičar, on je uvek bio u direktnom kontaktu sa svojim mušterijama i znao je da „u to vreme nije bilo prehrambenih proizvoda koji su zaista bili pogodni za pacijente sa celijakijom“. Od tada, Schar brend je počeo da se specijalizuje za hranu bez glutena i ponovo je uveden na tržište 1981. godine sa ovim novim pravcem.

Pre trideset godina svest o celijakiji je bila niska u odnosu na danas. Tema intolerancije na hranu postala je sve prisutnija postepeno. Isto tako, interesovanje i potreba za razvojem recepata bez glutena takođe su polako rasli.

Procenjuje se da jedna od 100 osoba boluje od celijakije. U Srbiji i više. Zvanično registrovanih je preko 200 000, a nezvanično oko pola miliona. Za sada, jedini tretman za ovu autoimunu bolest je pridržavanje dijete bez glutena.

Pre trideset godina, kada su ljudi sa celijakijom uglavnom jeli hranu napravljenu po jednostavnim receptima koristeći pirinač, kukuruz ili krompir, Schar je počeo da prodaje prve proizvode bez glutena, kao što je keks i bezglutenskog brašna.

Ovo je bila revolucija za celijakičare. Konačno, neko je obezbedio upravo ono što im je potrebno: proizvode zasnovane na naučnim istraživanjima o ishrani koji su zadovoljili potrebe ljudi sa celijakijom. Schar sa svojim sloganom „Mi brinemo“ i prehrambenim proizvodima koji podražavaju popularnu i tradicionalnu hranu po ukusu, mirisu, izgledu i konzistenciji, a opet su prilagođeni potrebama modernog načina života.

Kao mlada kompanija, Schar je morao da pokuša da dopre do potrošača i pojedinačno. Kompanija je stupila u kontakt sa lekarima, nutricionistima i društvima za celijakiju; Ulrih Ladurner je predao svoj rad kao trgovac na malo svojoj supruzi i koncentrisao se samo na prodaju proizvoda bez glutena.

...Nastavak uskoro

Sačuvano u omiljne
Brašno, mekinje i griz 1111111111865
Brašno bez glutena za sve opcije
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
599,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Zdravije poslastice 1111111111863
Bezglutenski keks preliven čokoladom. Savršena poslastica. Bez jaja.
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
410,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Zdravije poslastice 1111111111862
Bezglutenski keks za svaku priliku. Odlično ide uz čaj, kafu, ili mleko, kao obrok za s...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
435,00 RSD

Slični članci

24.
Dec.
2023.
Brendovi
Čak i danas, ključni deo Scharovog imidža o sebi je njegov metod da identifikuje potrebe tržišta pojedinih zemalja i uvek održava dijalog sa svojim ku...
19.
Nov.
2023.
Brendovi
Više od 140 nutritivnih i biljnih proizvoda za koje ne koriste nikakva punila, veziva ili druge aditive. Takodje brendi je je 100% pogodan i za vegetarij...