Intervju
04.04.2021.

Distributer po meri je Anđelka - Health garden

Kako plasirati premium proizvode?

Its a long way to the top if you wanna RnR, kaže pesma.

Često upoznajem one koje posle jednog hita misle da su osvojili svet. Mnogo ređe one koji su edukovani, strpljivi, marljivi i vredni i koji ne preskaču stepenice. A najređe one koji pomažu drugima u laganom usponu. One koji ih vode od početka do prve lige. Trenere koji znaju da prepoznaju talenat (dobar proizvod), koji su spremni da razmene znanje i energiju. Trenere koji su spremni da se daju do kraja za zajednički cilj.

Anđelka Mladenović je taj trener. Coach. Pristojna, šarmantna, inteligentna i edukovana. Sa dovoljno iskustva i razumevanja za druge. I sa ogromnom i neiscrpnom energijom.

Naš prvi susret je obeležila tvoja prezentacija istarskog maslinovog ulja i prezanimljiva edukacija u trajanju od 20 min. A pre neki dan si mi sa istim žarom pričala o proizvodnji i distribuciji eteričnog ulja. Koliko ti je vremena potrebno da ovladaš nekom materijom (ili proizvodom) pre nego odlučiš da se pozabaviš njime?

Sve je to individualno. Ako je proizvod nov i ne nalazi se u prodajnim objektima, izazov je veći. Potrebno je vreme da obiđem proizvodjača, sačekam analize, isprobam proizvode, edukujem se dodatno… Potrebno je vreme da upoznam proizvode. To je proces. Kada su zadovoljeni svi kriterijumi i znamo u kom pravcu idemo, kreće promocija proizvoda, što je po meni najlepši deo poslovanja.

Prepoznata si kao zastupnik – distributer premium proizvoda. Da li je to osnova za odluku o saradnji? Koje uslove treba da ispuni proizvođač, da bi se našao u tvom portfoliu?

Hvala na ovom prepoznavanju, jer je to i bio cilj na početku poslovanja.

Da. Osnova za saradnju je da se odredjeni proizvod ističe pre svega po kvalitetu. Da pravi razliku na tržištu. Podrazumeva se da hrana mora biti zdravstveno bezbedna, da se gaji u dobrim uslovima... Moji saradnici se uglavnom bave organskom proizvodnjom i trude se da sačuvaju tradiciju i pokažu da se može živeti od organske ili sopstvene proizvodnje. Pomaganjem njima u ostvarenju tog plemenitog cilja,  pružamo krajnjem kupcu kvalitetan proizvod. Jer sve je manje namirnica koje dobijamo direktno iz prirode.

Hrana deluje na sva naša čula pa i na naše emocije. Kvalitetna hrana podstiče naša sećanja a ukus nas često vraća u prošlost. Podseća nas npr. na neke lepe trenutke odrastanja. Srećom, organska i domaća - zdrava hrana lagano postaje preokupacija osvešćenog čoveka. Shodno tome, pomažem proizvođaču u praćenju trendova, i kreiranju novih potreba.

Za kraj, ali ne manje bitno, proizvodjač mora da bude istrajan u želji da plasira proizvod. Mora da bude vrlo uporan.

Koji su najveći problemi/izazovi koji se nalaze pred malim a kvalitetnim proizvođačima u Srbiji?

Mnogo je prepreka za malog proizvodjača. Pre svega, nedostatak sredstava za unapređivanje proizvodnje, zatim zahtevi tržišta u smislu distribucije, tj. potrebne proizvodnje. Na kraju tu je i nestrpljivost proizvođača. Za sve je potrebno vreme i strpljenje.

Složili smo se da proizvođači/vlasnici često misle da je dovoljno da naprave dobar proizvod i da će stvari da se dese same od sebe. Kako uspevaš i da li uspevaš da se nosiš sa tim problemom?

Jedni bez drugih ne možemo. Dešava se da proizvodjač nije spreman da ulaže u razvoj proizvoda. Oni posmatraju šire tržište samo kao veći priliv novca, a kada dođemo do toga da moraju obezbediti potrebne papire, ambalažu, pa čak i bar kodove...tu odustaju. S takvim proizvođačima ne možete napraviti dogovor, jer uz sav trud oni ostaju tamo gde im je najprijatnije gde se osećaju najsigurnije. A šire tržište, nažalost, ostaje bez dobrog proizvoda.

Srećom, to su retki slučajevi. Sve više ljudi prepoznaje svoje kapacitete i opredeljuje se za neku vrstu proizvodnje zdrave hrane, pa je samim tim i ponuda veća. Moje poslovanje se razvija u dobrom i željenom pravcu, pa me proizvodjači uglavnom sami kontaktiraju. Ako napravimo saradnju poslujemo na obostrano zadovoljstvo, a kupci uživaju u zdravim namirnicama i dobrim proizvodima.

Šta osoba mora da pobedi u sebi, ukoliko želi da napreduje?

Pre svega strah od neuspeha a na drugom mestu je lenjost.

Potrebno je i da ne odugovlači sa ostvarivanjem svojih snova te da počne da donosi i sprovodi odluke. Poželjno je da izbaci svaki pesimizam i da ne odustaje od ulaganja svih resursa u privatno i poslovno unapređivanje.

Zamolio bih te da nam predstaviš portfolio. Od organskog brašna, preko istarskog maslinovog ulja i grčkog origana, pa sve do etarskih ulja. Šta je zajedničko svim proizvodima/proizvođačima?

  • Organsko extra virgin maslinovo ulje iz Istre - St.San Antonio
  • Grčki proizvodi: Extra virgin maslinovo ulje, Evonymon čajevi, organski divlji origano, Alkyoni origano i začini iz Grčke
  • Organsko brašno iz Sretenovića vodenice
  • Aroma tea Drops
  • Honey craft doo
  • Hobora Cu
  • Ister commerce
  • Vinarija Grabak - Vrnjačka banja
  • Aunity

Navedeni proizvodjači su realizovali ideje i uspeli da plasiraju premium proizvode koji su napravili razliku na našem tržištu. Zajedničko im je da su vrhunskog kvaliteta i ispunjavaju krajnjem korisniku potrebu za dobrim i zdravim proizvodima. Zajedničko im je i to je da će nesumnjivo promeniti Vaš kvalitet života na bolje.

I na kraju, zajednički im je Health Garden doo kao zastupnik i distributer.

Kako obnavljaš energiju?

Mislim da se to dešava spontano, načinom života. Trudim se da svaki slobodan trenutak provedem u prirodi. Vodim računa o ishrani, vežbam, uostalom radim sve isto kao i ostali koji se trude da žive zdravije. Energiju usmeravam na porodicu, rad, komunikaciju sa prijateljima i dobrim saradnicima. Svesno dopuštam sebi trenutke opuštanja i uživam u njima.  Dobra energija se akumulira kada nastojite da se krećete u društvu sličnih ljudi i vodite računa o sebi.

Slični članci

21.
Oct.
2023.
Intervju
Ne pada sneg da pokrije breg. Nego da svaka zverka pokaže svoj trag
20.
Sep.
2023.
Intervju
Bog nam je dao slobodnu volju i možemo da radimo šta hoćemo, samo nam nije sve na korist